test
Începând cu 1 noiembrie 2012, toate anvelopele vândute în Uniunea Europeană trebuie să fie însoțite de trei informații obligatorii: clasa de eficiență a consumului de combustibil, aderența pe carosabil umed și nivelul zgomotului exterior. Aceste informații trebuie oferite consumatorului prin intermediul unei etichete standard, vizibil afișată pe sau în imediata apropiere a anvelopei comercializate.
Aceste reglementări se aplică pentru anvelopele produse dupa 1 iulie 2012. Totuși, nu toate anvelopele intră sub incidența acestor reglementări. De exemplu, anvelopele pentru off-road, anvelopele de curse sau anvelopele de rezervă de dimensiuni reduse (cu indice de viteză sub 80 km/h) nu necesită să fie însoțite de eticheta europeană. Anvelopele produse înainte de 1 iulie 2012 intră sub incidența acestei reglementări numai sub forma unei recomandări.
Clasa de eficiență a consumului de combustibil este strâns legată de rezistența la rulare. Cu alte cuvinte, cu cât rezistența la rulare a anvelopei este mai mică, cu atât scade cantitatea de combustibil consumată. Mai mult, scade și cantitatea emisiilor de dioxid de carbon. Eticheta europeană cuprinde 7 trepte de eficiență, notate de la A la G. Folosirea unui set de anvelope clasa A reduce consumul de combustibil cu 7.5% față de folosirea unui set de anvelope clasa G. Acest lucru se traduce prin economisirea unui plin de combustibil* (50-60 litri) la fiecare 10 000 km parcurși.
* aceasta este o estimare, valoarea depinzând de combustibil, consum, suprafața de rulare și stilul de condus
Aderența pe carosabil umed este al doilea parametru luat în calcul de eticheta europeană. Exista tot 7 trepte de evaluare a aderenței, notate de la A la G (pentru autoturisme si autoutilitare nu există clasele D si G). Aderența se măsoară prin măsurarea distanței de frânare a unui autovehicul care circulă pe un carosabil acoperit cu 0.5-1.5 mm de apă. La o viteză de 80 km/h, între autoturismele echipate cu anvelope clasa A si autoturismele echipate cu anvelope clasa F există o diferență de aproximati 18 metri între distanțele de frânare măsurate.
Zgomotul exterior este zgomotul produs de rezistența la rulare a anvelopelor. De regulă, acesta devine mai puternic decât zgomotul motorului la viteze mai mari de 50 km/h. Eticheta europeană prevede un simbol al unui difuzor cu 3 unde sonore. Daca toate cele 3 unde sonore sunt negre, înseamnă că anvelopa produce un zgomot exterior aflat în limitele reglementărilor europene în vigoare, dar mai mare decât cel acceptat prin reglementările care vor fi adoptate in 2016. Daca doar 2 unde sonore sunt negre, anvelopa produce un zgomot exterior aflat în limitele reglementărilor europene care vor fi introduse în 2016. Inductiv puteți afla semnificația unei singure unde sonore negre: anvelopa respectivă produce un zgomot exterior cu cel puțin 3 dB mai mic decât limitele reglementărilor europene care vor fi introduse în 2016.
Dragi cititori, ce înseamnă concret această etichetă europeană? Simplu: veți putea compara cel puțin aceste 3 caracteristici atunci când achiziționați un set de anvelope din magazinul nostru online, putând evalua mai bine diferențele dintre mai multe seturi de anvelope care arată, la prima vedere, la fel.
Surse: ec.europa.eu, www.wikipedia.org
Copyright © Acest material este original frânez.ro. Copierea integrală sau parțială a textului este strict interzisă. Mai mult, indexarea Google va ignora orice material scris care se repetă pe mai multe site-uri, astfel că nici poziționare mai bună în căutări nu veți obține. Materialele grafice sunt, de asemenea, proprietatea frânez.ro. Totuși, dacă aveti amabilitatea să ne cereți anumite imagini, veți avea surpriza să le primiți.